Mire figyelj Napüdvözletezés során?

Tehát, ha elszántad magad, hogy Napüdvözlettel készülj a Fény születésére, akkor olvasd el az alábbiakat: néhány dolgot összeszedtem a biztonságos gyakorlással kapcsolatban, de ha lenne kérdésed, írj nyugodtan!
A videómat a Napüdvözletről itt találod.

 Ideálisan reggel, lehetőleg a kelő Nap felé fordulva. Ha este tudsz csak, akkor lassan gyakorolj, vagy körről-körre egyre lassabban, hogy levezesd a napot, és ne pezsdítsen már fel túlzottan a mozgás, hogy ne zavarja az alvásod.
 Üres hassal, azaz reggeli előtt, esetleg egy fél pohár víz után… és lehetőleg mindenféle ürítés után
 Kényelmes ruhában, ami sehol (derék, mell…) sem szorít.
 Lélegezz! Az orrlyukakon, nyugodtan, egyenletesen, és sose tartsd vissza a levegőt, akkor se, ha hosszabban tartasz ki egy-egy ászanát (csak a haladó változatban van légzésvisszatartás, kifejezetten káros, ha erőlteted, mielőtt hozzáedződnél…)
 Magasvérnyomással a könnyített változatot végezd (ld. a linket lejjebb), fokozottan odafigyelve az egyenletes, nyugodt légzésre- sose tartsd vissza a levegőt, az növeli a nyomást!
 Erőlködés nélkül, ne feszítsd túl magad! Ha légszomjad van, lihegsz, akkor állj meg, pihenj egy kicsit, ha helyreállt a légzés, szívdobogás, akkor folytasd!
 A saját, aktuális ütemedben, azaz ha nem vagy épp formában, akkor szép lassan belehelyezkedve egy-egy pózba – és nyugodtan kezdj inkább a könnyített változattal, ami amúgy kismamáknak is megfelelő (pl.: https://www.youtube.com/watch?v=labIx30hCoA )- 1-2 hét után már lehet, hogy menni fog a másik sorozat is.
 Örülj neki, hogy gyakorolsz: fontos, hogy ne szapuljuk magunkat gyakorlás közben, ha esetleg nem úgy megy, ahogy elképzeltük, vagy ahogy megszoktuk! Minden nap más, a testünk reagál a lelki állapotunkra, a frontokra, nőknél még a Hold és a menzesz is közrejátszik… Tehát örömmel gyakorolj! Legyél elégedett magaddal, hogy mozogsz, és ha rendszeresen gyakorolsz, nyugodj meg, el sem kerülheted, hogy fejlődj – és ez nem is lesz olyan sok idő, meglátod! 
 Nőknek menzesz alatt nagyon lassú gyakorlás, vagy még inkább a könnyített változat javasolt. Általában jólesik, ha rá tudod venni magad, hogy megcsinálj 1-2 kört, de ha nem, akkor feküdj hanyatt, tegyél párnát a hátad és fejed alá, tedd össze a talpaidat és a térdeket is párnázd alá (ld. a lenti képet) – ez a póz, a szupta-baddhakónászana, avagy fekvő gyémánttartás, szépen oldja a görcsöket. Maradj benne 5-15 percig és csak figyeld a légzést, hangolódj az elengedésre.
 Ha tartod a kisböjtöt, akkor figyelj a fokozatosságra: az első napokon gyengébbek vagyunk, olyankor vagy lassan és kevesebbet, vagy a könnyített változatot végezd! És utána semmiképp se foszd meg magad a pihenéstől!
 RELAXÁCIÓ! Ez is legyen a gyakorlás része: ilyenkor épülnek be a testi-lelki jótétemények. Ahogy a tanult anyag is alvással tud legjobban leülepedni, úgy a szervezetünkbe is pihenéssel épül be az erősödés, tehát relaxálj 5-10 percet – minél hosszabban Napüdvözleteztél, annál hosszabban pihenj. Savászanában/ hullapózban, hanyatt fekvésben helyezkedj el, igazítsd el magad, és pihenj: lazítsd el minden porcikád, aztán a légzésedet figyeld, horgonyozd le a figyelmed. A Pipitér honlapon is van relaxációs videó, ha van kedved, hallgasd azt: https://pipiter-joga.hu/videok // https://www.youtube.com/watch?v=CqRhxXNvPqY
 Gyakorlás után figyelj a folyadékbevitelre! Hidegben amúgy is hajlamosak vagyunk kevesebbet inni, de a tél első fele száraz hideg, azaz fontos a meleg, nedves bevitele: gyömbértea pl., böjtöléshez is szuper.

Ennyi jutott eszembe, de ha lenne kérdésed, írj!!
💛💛 Nagyon jó gyakorlást Nektek! 💛💛

2 Replies

  • Kedves Bori!
    Kösz a lelkesítő üzenetedért! A program rendszerességre buzdít – kényszerít, ez hiányzik a hétköznapi életünkből. Most a nagyböjti időszak valóban igen alkalmas arra, hogy ne feledkezzünk meg magunkról. De ne felejtsük el azokat, akik rászorulnak segítségünkre! Te is azt tetted írásoddal! Köszönjük!!
    Szeretettel Jóska

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .