Nyaralás, pihenés…

Augusztus utolsó heteit pihenéssel töltöm, a táborokat követően még egy hétig keményen melóztam a kertészetben, aztán átadtam magam a teljes kikapcsolódásnak… vagy majdnem, mert azért befőzni is kell! 🙂 Mellette filmeket nézek (lejjebb ajánlok is egyet), olvasok, strandolunk, ha engedi az időjárás, és a veteményesemet igyekszem még valamennyire helyrepofozni (= sarlóval “gazolok” 😀 – kihúzni már nem lehet, úgy megerősödtek, mivel a táborok alatt nem volt kapacitásom rendesen karbantartani), talán a sütőtököt még lélegzethez tudom így juttatni…:)
Aztán azért el is mentünk egy picit: 3 napot töltöttünk a Dunakanyarban a férjemmel, Istvánnal, és a fiával, Petivel. Megnéztünk (és a fiúk megmásztak:D) több várat is: Tata, Nógrád, Hollókő- ez utóbbinál a falut is bejártuk, persze, aztán túráztunk is a Zebegény és Nagymaros közötti, hegyes-tetői Hegyes-tetőremetebarlangokhoz, ami csodálatos élmény volt! A képen a kilátás a remetebarlangoktól(**).

Fürödtünk a Bánki-tóban, és a Dunában: Kóspallagnál lementünk a partra egy helyi hippiapu tippjét követve, és nem csalódtunk, gyönyörű hely, vad, kidőlt fákkal tarkított, homokos part! Van ott egy nagyobbacska sziget, aminek a homokpadjai miatt változó a vízmélység, a kicsit erősebb áramláson átúszva, valamivel beljebb egyszer csak megint bokáig ér a víz… nagyon klassz volt, gyerekkorom óta nem fürödtem a Dunában!
Aztán a húgoméktól kaptuk a tippet, hogy ejtsük útba Nógrádsápot, mert van ott egy nagyon szép kis Árpád-kori templom, ahol érdemes hangolódni, mert nagy ereje van. Teszek is róla ide egy képet, már ez alapján is érezhető.
Ebben a korszakban még erőhelyekre építették a templomokat, ezért érdemes bennük/ mellettük mindig picit időzni, áttisztítani, erősíteni magunkat egy kis hangolódással.

Tavasszal is voltunk errefelé, akkor a Dobogókőhöz és a Rám-sziklához, ill. Rám-szakadékban túráztunk- hát az is fantasztikus hely! Ott is érdemes hangolódni, lehet érezni a dobbanások erejét már nem emlékszem, hány percenként, de határozottan…! Teszek ide saját (= nem a legjobb minőségű) képet a februári túráról.

Még gyorsan ajánlok figyelmetekbe egy “nyári” filmet (“újranézős” filmjeim vhogy nekem mindig évszakhoz kötődnek…), egyik kedvenc kosztümös filmemet, a Szoba kilátással címűt (a film itt megtekinthető pl., nekem alulról a második link működött*). Csak gyorsan megjegyzem, hogy nem csak a szép látvány, csodás zenék, kedves karakterek és történet (ami a könyvben elég keményvonalas, szinte kommunista propaganda, de itt egyáltalán nem erőteljes vagy zavaró) miatt érdemes megnézni, hanem a szuperrrrr színészek miatt is: Judi Dench vagy Maggie Smith már önmagában elég lenne a szórakozáshoz, de játszik benne a nagyon zsenge (és itt még őrülten karcsú, és micsoda hajú?!) Helena Bonham Carter is… meg még jó páran, akik emelik a film élvezeti értékét, de itt nincs most lehetőség mindenkit felsorolni, így még a kaméleon Daniel-Day Lewist emelném ki, akit biztos láttatok már vagy az igazán romantikus Az utolsó mohikánban (amit szintén 1-2 évente meg szoktam nézni… már csak a zenéje is libabőr…), vagy A bal lábam-ban testi fogyatékos festőművészként, amiért az 1. Oscarját kapta (az akkor már nagy sztár Tom Cruise-t kiütve, aki a Született július 4-énért volt akkor jelölve!), vagy fullra kigyúrtan A bunyós-ban, vagy a New York bandái-ban visszataszítóan kegyetlen és retkes bandavezér-hentesként… hogy csak párat említsek. Na, szóval a ma már 3 Oscar-díjas színész itt is teljes mértékben belesimult a szerepébe, alig felismerhető a sznob szobakukac Cecil szerepében- élvezet az ő alakítását is megfigyelni.
(Sajnos nincs most hely részletesebb bemutatására, de akit érdekel ez a sokarcú színész, annak ajánlom ezt az élvezetes cikket pl.. Az átalakulásaiból láthattok itt lejjebb egy montázst, de aki nem csak vizuálisan, hanem audiálisan is tobzódna, annak érdemes eredeti nyelven is megnézni a filmjeit, mert az akcentusai miatt is lenyűgöző: erről van itt egy kis összeállítás is…).
Szép nyarat továbbra is és jó filmnézést! 🙂
Képtalálat a következőre: „daniel day lewis cameleon”
¤¤¤
*Nem tudom, milyen reklámok ugranak fel ezen a filmnézős oldalon, ha undorítóak, akkor bocs, és használjatok Adblock Plus bővítményt, nekem elég jól kiiktatja őket…