Ciklusjóga

A ciklusjóga tiszteletben tartja,hogy a nőkben állandó a változás. Hogy a ciklus során változnak a hormonjaink, ennek megfelelően a testünk igényei és jellemzői is. A ciklusjóga ezeket segít tudatosítani, és ezáltal oldani segít a női létünkkel kapcsolatos feszültségeket, szorongásokat (elutasítást), és segít megbarátkozni az állandó változással, ami a női testben és lélekben zajlik… Ha sikerül megérteni, hogy minden időszak valamit szolgál, “valamire való”, és annak megfelelően szervezni az életünket, akkor a sok ellenállás, elutasítás miatti feszültség oldódni kezd, megérik bennünk önmagunk és nőiségünk felé az elfogadás, végül a szeretet – és így harmóniába kerülünk Önmagunkkal kívül-belül.

A menstruáció alatt kevésbé vágyunk mozgásra és társaságra, befele figyelésre, bekuckózásra annál inkább- ezt egy lágy, stresszoldó, meditatívabb jóga jól tudja segíteni, oldani a megrekedt stresszt, és könnyíteni a kiáramlást, elengedést… Ovulációkor viszont nagyon szeretjük a pezsgést, csillogást, a társaságot, a csábítást… ilyenkor jobban terhelhetőek vagyunk, és élvezzük is a kihívásokat, ilyenkor jöhet az erősítés, állóképesség-fokozás!

A nőiséggel kapcsolatos feszültségeidet hatékonyan tudod oldani pl. intimtornával (a legtöbb 90 perces jógavideómban van), a méhtisztító gyakorlattal, a ciklusod, hangulatod szerinti jógagyakorlással (pl. a videók segítségével), meditációval, egyéni blokkoldással és/vagy a 2. csakrára irányuló mantrázással is!

Plusz még: a női jógáról bővebben; női témájú bejegyzések a blogon.

Nőiségedben való örömteli kiteljesedést kívánok!

Namaste♡
Bori