Rádzsa jóga

Ászana, pránajáma, mantra, meditáció…

A Rádzsa jóga a “Királyi út”, mely az Önvalónkhoz vezet, azaz Önmagunk legnemesebb verzióját tudjuk életre hívni általa, és magába foglal minden jógatechnikát, azaz minden tudatos jelenlétre irányuló gyakorlatot.

A rádzsa jógaórák többféle meditációs technikát foglalnak magukba, a mozgás kisebb szerepet kap; célja, hogy könnyebben megérkezzünk a jelenbe, a csendbe azáltal, hogy kimozgatjuk a napi feszültségeket a fizikai testünkből, így utána a koncentrációs/ meditációs gyakorlatokkal könnyebben a Jelenben tudunk maradni, mélyebben el tudunk merülni a Csendben… kapcsolódni tudunk Önvalónkkal, Bölcs Énünkkel, magasabb tudatossági szintünkkel, így feltöltődünk energiával, válaszokat kapunk kérdéseinkre, meglátjuk, életünkben hol van elakadás, blokkokat oldunk ki, megtapasztaljuk a békét, szabadságot, bőséget, szeretetet… ezek rendszeres megtapasztalásával fokozatosan átalakul életszemléletünk, egyre könnyebben meg tudjuk élni ezt a tudatállapotot hétköznapjainkban is, és összességében egyre örömtelibben, boldogabban élhetünk…

A mantrázás nagyon jó eszköz kezdő meditálóknak (is) ahhoz, hogy könnyebben megtapasztalják a Csendet, a Jelent… Bővebben olvashatsz róla itt.
A vezetett meditációban is könnyebben elmerül, aki még nem annyira gyakorlott… különböző témákra meditálunk (elengedésre, bőségre, gyógyulásra, tisztításokat is végezünk, stb.).

Ezen felül, hogy valóban legnemesebb énünket éljük, hétköznapjaiban a JAMA és NIJAMA elveket jó, ha szem előtt tartjuk, igyekszünk legjobb tudásunk szerint csiszolgatni magunkban- önmaga és mások irányába is:

Jama: 1. erőszakmentesség (ahimsza) 2. igazmondás (szatja) 3. tartózkodás a lopástól (asztéja) 4. mértékletesség (brahmacsarja) 5. harácsolástól, kapzsiságtól tartózkodás (aparigraha)
Nijama: 1. tisztaság (szaucsa) 2. elégedettség (szantósa) 3. törekvés (tapasz) 4. önképzés (szvadjána) 5. Isvara pranidhána (Istennek szentelt élet~ elköteleződés a legmagasabb rendű felé)

Online élő adásban HÉTFŐNKÉNT 19 órától, adományosan, ebben a Facebook-csoportban ászanázást (jógapózok gyakorlását/ mozgást) követően légzőgyakorlatozunk (pránajáma), mantrázunk és meditálunk, az egész 90 percet vesz igénybe. Ha nem vagy Facebookos, de érdekel, írj, kérlek!

A foglalkozáson havibérlettel vagy napijeggyel tudsz részt venni (4 vagy 1 ezer Ft):
Bartis Borbála Anna e.v.
CIB Bank
10700055-61824454-51100005
IBAN-szám: HU84 1070 00055 6182 4454 5110 0005
↣ közleménybe írd be a lakcímedet és hogy “hétfő”
↣ ezután írj egy e-mailt/ üzenetet is, kérlek, ahova elküldhetem az utalás adatai alapján kiállított számlát, ha nem fért a közleménybe a lakcímed, akkor azt is írd meg, kérlek
↣ nyomj rá a “csatlakozás a csoporthoz” gombra, és 1-2 órán belül beengedlek a csoportba, hétfői napon legkésőbb az óra kezdete előtti negyed órában
↣ az utalásokat max. az óra előtti 20 percig tudom figyelni, utána a beengedéssel foglalkozom, ezért ha később utalsz, valószínű, hogy csak az óra végeztével tudlak beengedni, ezt vedd figyelembe, kérlek, de akkor még 1 hétig el tudod végezni a gyakorlást, mivel a következő óráig fent marad a videó.

Ha érdekel a meditáció, az alapoktól végigvennéd, mi ez, miért jó, hogyan működik…. mi az, amire tényleg figyelni kell, és mi az, ami csak babonaság, stb., ajánlom figyelmedbe a Bevezetés a meditációba tanfolyamot, amely online élőben is elérhető: január 23-án kezdünk, 4 héten át heti 3-3 órában mozgás, elmélet, gyakorlat… Ha erről lemaradtál, akkor is jelentkezz bátran, fent marad a felvétel! Részletek itt.

Szeretettel várlak!
Namaste♡
Bori